zaterdag 12 april 2014

Onverwachte ontmoeting

Na de rugklachten van de laatste weken, heb ik deze week het trainen weer opgepakt. Vandaag stond er een lange tocht op het programma, meer dan 100 kilometer. Een mooie bestemming is dan Maarsbergen wat 55 km van Apeldoorn ligt. Lekker vroeg met een voorjaarszonnetje vertrokken, om via Radio Kootwijk, richting Harskamp te fietsen. Mooie route door het bos. Vanaf Harskamp is het een stuk minder: veel intensieve veehouderij (kippen). Na Lunteren werd het beter en heb ik een heel stuk over de Grebbe-linie gereden: historische grond. In Maarsbergen aangekomen heb ik het graf van mijn ouders bezocht alwaar er een onverwachte ontmoeting plaats vond. Broer Geert met Ellen, Jan Douwe en Madelon kwamen ook het graf bezoeken. Toeval bestaat (niet). Na het weer netjes maken van het graf door Madelon, ben ik weer richting Apeldoorn vertrokken. Totaal 112 kilometer gefietst waarvan zeker 30% over onverharde paden. Fietsen ging erg goed en ik kon lekker het tempo er in houden. Dit geeft vertrouwen voor de camino in Spanje.

Lekker vroeg op de hei bij radio Kootwijk.

De kathedraal van Radio Kootwijk
Intensieve veehouderij

Leersumse veld waar we heel lang geleden gingen schaatsen.

Prachtige natuur
Onverwachte ontmoeting

Bij het graf van mijn ouders
De Ververtjes uit Veenendaal

Het pelgrimsleven is zo slecht nog niet.
Overstekende schapen (Hoog Buurloo)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten