donderdag 29 mei 2014

Slotetappe


Datum 28 mei 2014   (dag 12)
Van Palas de Rei
Naar Santiago de Compostela
Gereden afstand 72 km
Totaal gereden afstand 893,5 km


De laatste etappe! Op papier, en wat ik mij van twee jaar geleden nog kan herinneren, goed te doen. In de praktijk viel dat echter tegen. De hele dag (mot)regen, zware paden vol met plassen en modder. Daarna was het continu op en neer met soms lastige passages. Ook op zo'n laatste dag kom je nog dingen tegen die ik niet eerder heb gezien. Ditmaal een pelgrim met een ezel! Het laatste gedeelte is met name fysiek zwaar, je komt langs het vliegveld en denkt dat je er bijna bent. Er moeten dan echter nog heel wat heuvels beklommen worden. Des te groter is de beloning wanneer je uitkomt op het plein voor de kathedraal. Geweldig!

Na 12 dagen het einddoel bereikt. Een wens om de camino alleen te doen is in vervulling gegaan. Alleen staan op een gigantisch plein voor een imposante kathedraal, maar je totaal niet alleen voelen. Gesteund door mede pelgrims, blog volgers, vrienden en familie. Een bijzonder gevoel! Wat nu rest is onderdak zoeken, fiets verzenden naar Nederland, het Compostelaat (een soort getuigschrift) ophalen en naar de pelgrimsmis gaan. 


Langs deze weg wil ik iedereen bedanken voor de steun, bemoedigingen, reacties en voor de vele giften voor de stichting Stop ALS! Inmiddels is het gedoneerde bedrag al boven de 1000 euro. Fantastisch! (er kan voorlopig nog gewoon geld gedoneerd worden)

In het bijzonder wil ik Huub bedanken voor de hulp bij het bijhouden van het blog, Tom voor de logistieke service, Kim voor de juridische ondersteuning (die gelukkig niet nodig is geweest) en tenslotte Marjolein die mij de vrijheid heeft gegeven om deze droom uit te doen laten komen.



Pakezel
Lastige passage



Modder
Catedral de Santiago de Compostela




Wil je mij volgen gedurende de Camino?
Volg mij op Facebook:


Kijk ook op mijn actiepagina
en doneer ook een mooi bedrag.

Kijk regelmatig op mijn blog voor achtergrondinformatie, video's en nog veel meer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten