zondag 11 mei 2014

Stop! ALS

Het afleggen van de Camino is naast een sportieve uitdaging ook een moment van reflectie, stilstaan bij de serieuze kant van het leven. Om hier extra invulling aan te geven heb ik een goed doel aan mijn reis verbonden, te weten “Stop ALS”. ALS (Amyotrofische Lateraal Sclerose) is een zeer ernstige spier-/zenuwziekte, waardoor de zenuwcellen in het ruggenmerg en de hersenen langzaam afsterven. Spiergroep voor spiergroep valt dan uit. Gemiddeld leeft iemand nog maar drie jaar nadat de diagnose gesteld is. Over de oorzaak is nog steeds weinig bekend. Daarom werft Stichting ALS Nederland fondsen voor onderzoek. Zij zetten zich in voor een grotere bekendheid van de ziekte en voor een betere kwaliteit van zorg voor de 500 mensen die nu jaarlijks door ALS getroffen worden. Mijn moeder was een van hen en is in 2006 aan ALS gestorven. 


Ik heb mijn streefbedrag van één euro per kilometer nog niet bereikt. Maak ook een bedrag, al is het een paar euro, over. Alles is welkom. Geld overmaken kan heel eenvoudig via http://www.alsacties.nl/henri-op-camino. Bij voorbaat dank voor je bijdrage .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten