dinsdag 11 juni 2013

Dag 2

Datum
Van
Naar
Afstand    

11 juni 2013
Anderen (tussen Rolde en Borger)
Ommen
106 km


Gelukkig was de nacht niet te koud, maar ik had wel veel condensvorming aan de binnenkant van de tent. Hierdoor werd mijn slaapzak nat en kreeg ik het alsnog koud. Uiteindelijk dus slecht geslapen. Om 7:30 uur de boel opgebroken en weer op pad gegaan. De route in het Drentse landschap is super mooi. Continue onverharde paden in alle soorten en maten, van normaal tot heel smal. Bij de koffie stop kwam ik aan de praat met een paar wandelaars. Ze waren al vijf dagen onderweg vanuit Pieterburen. Toen ik vertelde dat ik gistermiddag om 14:00 uur was vertrokken keken ze niet vrolijk. Tja, fietsen gaat toch een stuk sneller. Geluncht in Sleen, een prachtig brinkdorp. Vanuit Sleen ging de route richting Coevorden om daar Drenthe te verlaten. De overgang is direct merkbaar, je komt in Overijssel gelijk in veenkolonie gebieden. Recht, strak en vlak. Minder boeiend dus, maar na Harderberg richting Ommen werd het weer leuker. In Ommen heb ik besloten om vannacht in een B&B te overnachten. Ik kan wel een goede nachtrust gebruiken, want het was vandaag toch wel heel erg zwaar. Na wat zoeken op het internet ben ik bij B&B ‘t Sloaphuus in Ommen http://www.bedenbreakfastommen.nl/ terecht gekomen. Super hartelijke ontvangst en een prima kamer.

Als jullie willen weten waar ik mij bevind, dan is dat te vinden onder het tabje “Route”.
De interactieve kaart geeft naast de route ook de overnachtingplaatsen weer.




Pieterpad en mountainbike route gebroederlijk naast elkaar

Nog 396 km te gaan


Rustpauze
Jachthut in verval (speciaal voor Harry)



Lunch
Poort van Drenthe



Bordje vergroeid met boom
Overijssel

1 opmerking:

  1. Bertus Ververs12 juni 2013 om 14:06

    Hou vol Henri! Misschien nog een leuke uitdaging om in augustus te rijden: de fjallraven classic

    http://www.fjallraven.com/outdoor-life/fjallraven-classic/

    groeten
    bertus

    BeantwoordenVerwijderen