woensdag 12 juni 2013

Dag 3

Datum
Van
Naar
Afstand    

12 juni 2013
Ommen
Stokkum
107 km
Man bijt hond factor: 9
 
  
Na de hartelijke ontvangst gisteren werden we na een goed nachtrust verrast door een geweldig ontbijt. De tafel was te klein, het Wedgwood servies werd uit de kast gehaald. Toen ik wat over het servies zei, kreeg ik als antwoord: “maar U bent toch te gast”. In één woord: geweldig!
Maar er moest vandaag ook nog gefietst worden. Het begon gelijk met een pittige start, de Lemmelerberg en Holterberg. Beide ongeveer 80 meter hoog en alles via mountainbike paden. Behoorlijk zwaar, maar wel helemaal geweldig. Het uitzicht vanaf de Lemmelerberg is werkelijk waar fenomenaal. Gelukkig was het helder weer en vanaf de Lemmelerberg kun je rondom het landschap bekijken. Bijna boven, op de Holterberg, zat ik op een bankje wat te eten toen er een man langs liep die de weg zocht. Ik vroeg of ik hem kon helpen maar hij is voor de NS een wandelroute van station naar station aan  het uitzetten. Zo raken we aan de praat en een half uur was zo verstreken.
Vervolgens geluncht in Holten waar twee oude mannetjes als de Muppets alles en iedereen zaten te becommentariëren. Van Holten via Laren (Gld), Vorden, Doetinchem naar Zelhem. Daar aangekomen had ik zin in een ijsje en ging op een terrasje zitten voor een dame blanche. Direct komt er een man voorbij die mij aanklampt. Hij is lid van de wereldfietser en we hebben dus een gemeenschappelijke hobby. Hij was net terug van een fietstocht van west naar oost Amerika. Samen hebben we wat gegeten en gedronken. Het was inmiddels vijf uur, maar ik had geen zin om te stoppen en ben dus maar weer verder gefietst en uiteindelijk uitgekomen in Stokkum. Hier zal ik op een camping gaan overnachten. Het weer is wel matig, maar ik zit nu in café de Pluum het blog bij te werken dus het zal wel goed komen.


Als jullie willen weten waar ik mij bevind, dan is dat te vinden onder het tabje “Route”.

De interactieve kaart geeft naast de route ook de overnachtingplaatsen weer.



Fam. Hosting van het B&B
RD paal op de Lemmelerberg. Hoogte van Garming GPS klopt op 1 meter.




Overweldigend uitzicht vanaf de Lemmelerberg
Pretpark Hellendoorn vanaf de achterkant gezien.
Spannender dan het stopcontact (reclame uit de tachtiger jaren)




Man van de NS wandelroute
Idioot verkeersbord




Kasteel Vorden
Kan het Achterhoekser? (lees groene bord)


2 opmerkingen:

  1. Dit programma was net op Canvas en moest gelijk aan jou denken.
    Ik weet niet of je dit wel eens gezien hebt:
    http://www.youtube.com/watch?v=G2Xrutl8vSU&list=PL0E2CA94B784EC0EC
    Fietsen door Nederland is al heel wat, laat staan van het noordelijkste puntje van N-Amerika (Alaska) naar het zuidelijkste puntje van Z-Amerika (Argentinië).

    Groetjes Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tom

    Ik heb de eerste aflevering op Canvas gezien. Er is eek er serie dat de wereld rond gaat, "man who cycled the world". Ik blijf voorlopig nog maar in Europa oefenen.

    Pa.

    BeantwoordenVerwijderen