zondag 16 juni 2013

Dag 6

Datum
Van
Naar
Afstand    

15 juni 2013
Tüddern in Duitsland
Maastricht, Pietersberg
46 km

Heerlijk rustig met Harald, Danielle, Theun en Bo ontbeten en dus voor mijn doen laat vertrokken voor de laatste etappe richting Maastricht. De afstand is niet zo ver meer, ongeveer 40 kilometer; echter, het gaat wel allemaal over kleine paden. Het is bijna gelijk aan een etappe van de Mergelheuvelland mountainbiketocht. Vandaag wel veel hindernissen in de vorm van smalle hekjes en zeer steile trappen, dus moest er soms gelopen worden. Twee keer een flinke regenbui gehad en veel tegenwind. Om een uur of drie bereikte ik de Pietersberg ten zuiden van Maastricht. De missie is volbracht.
Na genoten te hebben van het bereiken van de finish, ben ik teruggefietst naar Maastricht vanwaar ik met de trein terug naar huis ben gaan.

Ongeveer 500 kilometer wat ik ervaren heb als een lange mountainbiketocht waar in het Nederlandse landschap aan mij voorbij is getrokken. Samen met de toelichting in de boekjes krijg je en hele goede indruk van het ontstaan van Nederland. Gelukkig heb ik geen pech of ongelukken gehad en heb ik vooral heel veel aardige mensen ontmoet.
Het mountainbiken over het Pieterpad wandelpad is prima te doen.

Als jullie willen weten waar ik mij bevind, dan is dat te vinden onder het tabje “Route”.
De interactieve kaart geeft naast de route ook de overnachtingplaatsen weer.



Danielle, Bo en Henri

Tüddern


Kapel in Sittard
Lastig hekje waarvoor de bagage afgepakt moest worden



Mooie vergezichten
De finish



Tevredenheid
In de trein naar huis

1 opmerking: