zondag 16 juni 2013

Dag 5

Datum
Van
Naar
Afstand    

14 juni 2013
Geysteren
Tüddern in Duitsland
100 km

Vandaag trekken we door Limburg. De route blijft vooral over bospaden gaan. Ik heb ergens gelezen dat 55% van de route onverhard is maar voor mijn gevoel is het (gelukkig) veel meer. Heel mooi was de passage door een moerasgebied waar men met houten bruggetjes een pad heeft gemaakt. Wel veel muggen. Wat je onderweg ook tegen komt zijn “verzorgingsposten”. Vaak een tafel met een bankje of stoelen om even uit te rusten. Op de tafels staat koffie, thee, wat te eten en een spaarpot voor een bijdrage. Heel erg leuk. Had ik gisteren het probleem dat het voetveer niet vaarde, vandaag had ik een privépont. In Venlo beginnen de eerste routeaanduidingen richting Santiago de Compostela. Bij Tegelen kwam ik langs een klooster. Op de binnenplaats was een terras waar ik een kopje koffie wilde kopen. Helaas, in het voormalige klooster zit nu een leefgemeenschap die zich bezig houdt met een soort kringloopwinkel. Koffie kon ik niet kopen maar wel krijgen. Zo word je onderweg iedere keer verrast door aardige mensen. Door de aanleg van de nieuwe snelweg A74 onder Venlo is de route gewijzigd. Dit wordt met extreem grote verkeersborden aangegeven. Een beetje overdreven gezicht midden in het bos van die grote verkeersborden.
De route eindigde vandaag in Tüddern in Duitsland bij Harald en Danielle en kids, onze oude buren, die een paar jaar geleden naar het zuiden zijn verhuisd. Super gezellige avond gehad..

Als jullie willen weten waar ik mij bevind, dan is dat te vinden onder het tabje “Route”.
De interactieve kaart geeft naast de route ook de overnachtingplaatsen weer.



Voor het trekkershutje

Over houten bruggetjes door een moerasgebied


Verzorgingspost onderweg

Pont die voor mij alleen vaart


Voormalig klooster
Verkeersborden midden in het bos (i.v.m. aanpassing route tgv aanleg A74 bij Venlo



Routestickers naar Santiago de Compostela
Tijdens een rustpauze

Geen opmerkingen:

Een reactie posten